Wirtualny salon samochodowy poprawia doświadczenie klientów
- 09.12.2021
- 5 min
Rosnąca popularność finansowania pojazdów w cyfrowej rzeczywistości zmienia sposób funkcjonowania sektora motoryzacyjnego. Pojawiają się coraz to nowe innowacje, a na horyzoncie jest ich jeszcze więcej. Korzystanie z danych jest niezbędne do przeprowadzenia kolejnych zmian, ponieważ dostarczają one informacji, które wzbogacają sektor i doświadczenie klientów. Czy więc technologia kognitywna może pomóc dealerom samochodów? Nasz wirtualny salon samochodowy pokazuje, że jest to możliwe.
Wygodny proces zakupu pojazdu i jego finansowania
Od początku pandemii sprzedaż samochodów znacznie spadła. Było to spowodowane głównie zakłóceniami w łańcuchu dostaw oraz tym, że sektor motoryzacyjny wciąż pozostaje daleko w tyle, jeśli chodzi o transformację cyfrową. Sektor gromadzi ogromną ilość danych o ogromnym potencjale, ale często go nie wykorzystuje. Firmy nie mają odpowiednich narzędzi do analizy danych, która mogłaby ulepszyć sektor dzięki spersonalizowanej obsłudze klienta.
Technologia kognitywna może pomóc w uwolnieniu nieodkrytego jeszcze potencjału jaki tkwi w sektorze motoryzacyjnym. Może ona rozumieć, uczyć się i wchodzić w interakcje, dzięki wykorzystywaniu wzorców cech ludzkich. Technologia kognitywna czerpie z innych zaawansowanych technologii, takich jak sztuczna inteligencja, NLP, głębokie uczenie lub analityka predykcyjna i staje się podstawą cyfrowej transformacji.
W branży motoryzacyjnej, w której panuje naprawdę duża konkurencja, korzystanie z nowych technologii w celu poprawy obsługi klienta jest naprawdę ważne. Klienci oczekują spersonalizowanych i osobistych doświadczeń podczas zakupów. Jednym ze sposobów zaspokojenia tych potrzeb jest integracja zaawansowanych technologii cyfrowych z procesem zakupu. Dlatego nasza platforma Fintin zawiera moduł wirtualnego salonu samochodowego. Szczególnie podczas pandemii, kiedy większość usług została przeniesiona do sieci, takie rozwiązanie sprawia, że cały proces zakupu samochodu jest wygodniejszy. Oferuje również spersonalizowaną opcję finansowania – wszystko w jednym miejscu!
Wirtualny salon samochodowy ze zintegrowanymi modułami sprzedaży
Fintin to w pełni funkcjonalny wirtualny salon samochodowy ze zintegrowanymi modułami sprzedaży, który wykorzystuje to, co najlepsze w technologii kognitywnej, aby poprawić całe doświadczenie zakupowe. Co dokładnie ma do zaoferowania nasz moduł wirtualnego salonu samochodowego?
Wybór produktu
Wirtualny salon samochodowy to odpowiedź na dynamiczny rozwój branży e-commerce oraz na potrzeby klientów. Klient może od razu zobaczyć wybrany produkt ze spersonalizowaną propozycją finansowania. Wirtualny salon samochodowy umożliwia dodawanie pojazdów ze zdjęciami i opisami, proponowanie dodatkowych usług lub akcesoriów oraz wyszukiwanie pojazdu według podanych kryteriów. Fintin oferuje coś, co odróżnia ją od innych platform finansowych. Tworzy synergię branży motoryzacyjnej z branżą finansową, umożliwiając zakup samochodu ze spersonalizowaną opcją finansowania w jednym miejscu.
Moduł wykorzystuje dane zebrane podczas procesu sprzedaży i analizy zachowań klientów do stworzenia indywidualnego cyfrowego doświadczenia. Pozwala to trafić do każdego klienta z najlepszą możliwą ofertą, zmniejszając szanse na jego rezygnację z transakcji.
Zakup i proces finansowania całkowicie online
Klienci nie lubią długotrwałych procesów. Narzędzia cyfrowe, które mogą to usprawnić, znacznie poprawiają ogólne wrażenia z zakupów. Dodatkowo, skutecznie zachęcają klientów do długoterminowej relacji z serwisem.
Dzięki wykorzystaniu technologii kognitywnej i rozwiązań pozwalających na interpretację języka naturalnego za pomocą AI i ML, możliwa staje się automatyczna klasyfikacja dokumentów i danych w nich zawartych w celu automatyzacji procesów. Technologia ta wspiera relacje między działem sprzedaży a klientem poprzez automatyzację procesu zakupowego. Każdy klient może zapoznać się ze spersonalizowanymi ofertami finansowania zebranymi od różnych dostawców usług finansowych i dostosowanymi do jego specyficznych potrzeb. Proces wyboru oferty, wypełniania umowy i jej weryfikacji odbywa się również w przestrzeni cyfrowej. Wszystko jest całkowicie zautomatyzowane. Klienci mogą podpisać umowę online, dzięki metodzie weryfikacji tożsamości i podpisów kwalifikowanych.
Wirtualny Salon
Fintin zawiera moduł, który umożliwia monitorowanie każdego dokumentu, obsługę wniosków i procesów związanych z umową, składanie reklamacji oraz śledzenie ich przebiegu. Dodatkowo, na każdym etapie procesu podczas trwania umowy umożliwia klientom zakup nowych produktów i usług. Jest to samoobsługowy panel do zarządzania aplikacjami, podglądu zapisanych ofert i komunikacji z dealerami.
Fintin oferuje również wirtualny oddział łączący samoobsługę z profesjonalną obsługą klienta. W pełni zautomatyzowana ścieżka komunikacji umożliwia leasing produktów i usług przy jednoczesnym wsparciu obsługi klienta w kanałach cyfrowych. Dodatkowo, panel zarządzania naszego wirtualnego salonu samochodowego oferuje miejsce do komunikacji z klientami, wspiera ich na każdym etapie procesu i zapewnia najwyższą jakość usług. Co więcej, nasza platforma jest kompatybilna z różnymi systemami CRM, umożliwiając łatwą integrację z zewnętrznymi narzędziami.
Fintin – kompleksowa platforma napędza branżę motoryzacyjną
Dealerzy, którzy wykorzystują transformację cyfrową do angażowania klientów, mogą zyskać ogromną przewagę konkurencyjną. Z kolei jeśli nie zdecydują się wprowadzić innowacji, mogą stracić wyjątkową okazję, by wybić się na prowadzenie w cyfrowej sprzedaży. Priorytetem w tych zmianach powinno być zagwarantowanie optymalnych doświadczeń dla klientów.
Fintin jest przykładem innowacyjnego rozwiązania, które wykorzystuje technologię kognitywną, aby wnieść wartość do całego procesu sprzedaży. Napędza ono zarówno branżę motoryzacyjną, jak i finansową w kierunku cyfrowej transformacji.