Jak dostawcy usług finansowych mogą optymalizować procesy?
- 16.12.2021
- 6 min
Optymalizacja procesów zwiększa wydajność biznesu i minimalizuje ryzyko, że procesy staną się zbyt złożone. Zrozumienie, gdzie i dlaczego pojawiają się problemy, jak można zminimalizować marnotrawstwo zasobów i jak zoptymalizować pracę, jest istotne na wielu poziomach. W przypadku niektórych dostawców usług finansowych optymalizacja procesów skutkuje dużą oszczędnością czasu na niepotrzebnych zadaniach i procesach. Jednak, podobnie jak w przypadku innych innowacji, tu również pojawiają się wyzwania, którym należy sprostać.
Cyfryzacja branży finansowej
Branża finansowa ciągle przechodzi zmiany technologiczne na drodze do transformacji cyfrowej. Pojawienie się AI, analityki danych czy przetwarzania w chmurze pozwala dostawcy usług finansowych reagować i dostosowywać się do zmieniającego się otoczenia. Najważniejszą innowacją jest optymalizacja procesów, a pomóc w tym może jedna kluczowa rzecz – automatyzacja.
Automatyzacja jest integralną częścią cyfrowej transformacji. Pomaga instytucjom finansowym przetwarzać duże ilości generowanych danych, umożliwiając pozyskanie nowych klientów przy jednoczesnym zmniejszeniu obciążenia pracowników. Automatyzacja zwiększa wydajność i obniża koszty. Wdrożenie chatbotów, wirtualnych agentów i innych technologii związanych z automatyzacją pomaga dostawcom usług finansowych zyskać przewagę konkurencyjną na rynku.
Główne wyzwania dla dostawców usług finansowych i jak można je przezwyciężyć
Rozwój cyfrowej transformacji w sektorze finansowym jest nieunikniony, a skuteczne zarządzanie zmianą za pomocą technologii kognitywnych jest istotne dla ich rozwoju. Istnieją jednak pewne wyzwania, zwłaszcza jeśli chodzi o automatyzację i optymalizację procesów, z którymi dostawcy usług finansowych z odpowiednim podejściem muszą sobie poradzić.
Zmieniające się oczekiwania klientów
Dawniej klienci uważali, że muszą pozostać lojalni wobec swojego banku lub ubezpieczyciela i że każdy kontakt z ich dostawcami usług finansowych musi odbywać się twarzą w twarz. Dzisiaj zdecydowanie możemy powiedzieć, że to już przeszłość.
Dzisiejsi klienci chcą wysokiej jakości cyfrowego doświadczenia. Chcą łatwego dostępu do swoich usług oraz dostawców tych usług, potrzebują prostej kontroli kanałów internetowych i mobilnych. Skalowanie tego doświadczenia w wielu kanałach i wielu typach klientów jest kluczowe, ale także trudne do dostarczenia dla wielu tradycyjnych dostawców.
Aby zoptymalizować procesy, instytucje finansowe muszą inwestować w innowacje, ale muszą się też skoncentrować na doświadczeniu klienta. Doskonała obsługa klienta obecnie uważana za kluczowy element gwarantujący przewagę konkurencyjną w poszczególnych sektorach.
Jak nadążać za zmieniającymi się oczekiwaniami klientów i, co ważniejsze, jak je spełniać? Rozwiązania omnichannel, integracja z systemami zewnętrznymi, personalizacja ofert i usług, zapewnienie płynności konwersacji – wszystkie te optymalizacje są ważne. I my o tym wiemy.
Fintin oferuje efektywną komunikację z klientami na każdym etapie, optymalizując procesy biznesowe za pomocą technologii kognitywnych. Zintegrowana platforma łączy całą komunikację z klientami w jeden system, pozwalając przenieść rozmowę online do kanału tradycyjnego na każdym etapie. Poprawia satysfakcję klienta z kontaktu i oferuje lepszą personalizację. Ułatwia to również pracę agentom, dzięki czemu mogą zapewnić jeszcze lepszą obsługę klienta.
Utrzymanie konkurencyjności w branży
Dostawcy usług finansowych zdają sobie sprawę z rosnącej w ostatnich latach konkurencji, zwłaszcza ze strony startupów FinTech. Najlepszym sposobem na zachowanie konkurencyjności jest partnerstwo. Badanie przeprowadzone przez McKinsey mówi, że 94% dostawców usług finansowych uważa, że FinTechy pomogą ich firmom zwiększyć przychody w ciągu dwóch najbliższych lat. Dzieje się tak, ponieważ bank współpracując z FinTech w celu wzmocnienia jednego obszaru działalności, może skupić się na usługach holistycznych.
Fintin oferuje przewagę konkurencyjną dzięki swoim unikalnym cechom. Koncepcja „otwartej bankowości” nie jest dla nas niczym nowym. Wiemy, jak ważne są platformy komunikacyjne, które łatwo integrują się z systemami i interfejsami API innych firm. A nasza platforma oferuje takie integracje. Dzięki Fintin dostawcy usług finansowych mogą liczyć na bezproblemową i intuicyjną integrację za pośrednictwem interfejsu API.
Nadążanie za technologią
Zintegrowana platforma może być innowacją pod względem poprawy obsługi klienta, ale może również znacząco zaburzyć konsolidację danych. Stworzenie solidnej infrastruktury danych pozwala na przechwytywanie wszystkich istotnych danych na temat relacji klienta z bankiem lub ubezpieczycielem i wspomaga utrzymanie tej relacji. Za pomocą sztucznej inteligencji dostawcy usług finansowych mogą przekuć analizę danych w działanie.
Fintin to innowacyjne rozwiązanie, które wykorzystuje sztuczną inteligencję, uczenie maszynowe i analizę danych do wspierania procesów kognitywnych. Nasza kompleksowa platforma oferuje wiele usług w jednym miejscu. Chcemy mieć pewność, że są one dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów. Nasza dogłębna analiza zachowań klientów na podstawie zebranych danych pomaga zaspokoić te potrzeby i przewidywać przyszłe zachowania zakupowe.
Przestrzeganie bezpieczeństwa i zgodność z regulacjami
Dostawcy usług finansowych muszą przestrzegać przepisów, zwłaszcza jeśli chodzi o sposób sprzedaży produktów klientom i ich uczciwe traktowanie. Biorąc pod uwagę wrażliwy charakter przechowywanych przez nich informacji, ochrona tych danych ma kluczowe znaczenie. Zgodność z przepisami dotyczącymi danych jest ważna, aby uniknąć kar, i budować relacje oparte na zaufaniu.
Fintin to w pełni bezpieczne i gotowe do wprowadzenia na rynek rozwiązanie, w pełni kompatybilne z różnymi standardami bezpieczeństwa dla sektora finansowego, w tym: PSD2, OWASP ASVS, regulacje dotyczące wykorzystania chmury obliczeniowej w instytucjach finansowych. Nasza platforma posiada gotowe moduły, między innymi dostosowane do wymagań PSD2 w celu bezpiecznej i ustandaryzowanej wymiany danych między bankami. Fintin daje Ci pewność, że osiągniesz przewagę konkurencyjną, nie zapominając o niezbędnych środkach bezpieczeństwa.
Fintin wspiera dostawców usług finansowych
Fintin to elastyczne rozwiązanie, które doskonale dostosowuje się do indywidualnych potrzeb dostawców usług finansowych, dealerów samochodowych, brokerów oraz ich klientów. Wykorzystuje technologię kognitywną do wspomagania optymalizacji procesów, zwłaszcza w komunikacji z klientami. Dostawcy usług finansowych mogą prowadzić wielokanałową komunikację w oparciu o mechanizmy konwersacyjne dzięki naszej innowacyjnej platformie. Klienci mogą również liczyć na wsparcie na każdym etapie procesu zakupowego oraz opiekę posprzedażową.