Aktywna Wtyczka – usługi finansowe dla e-commerce
- 02.08.2022
- 4 min
Dzięki elastycznym modułom, Fintin dopasowuje się do indywidualnych potrzeb dostawców usług finansowych, dealerów samochodowych, brokerów oraz ich klientów. Jednym z tych modułów jest aktywna wtyczka, która została stworzona, aby wspierać wprowadzanie rozwiązań typu embedded finance.
Aktywna Wtyczka – jak działa nasz moduł?
Klienci kupujący online oczekują szybkiej, wygodnej i prostej metody zakończenia transakcji – niezależnie, czy dokonują prostego zakupu przedmiotu, usługi czy wyboru finansowania. Odpowiedzią ta ich potrzeby jest idea embedded finance, pozwalające na szybkie i proste połączenie usługi finansowania z oferowanym produktem, w sposób maksymalnie wygodny dla klienta. Aby ułatwić wdrożenie tej koncepcji w życie stworzyliśmy Aktywną Wtyczkę i udostępniliśmy ją jako jeden z modułów innowacyjnej platformy finansowej Fintin. Czym jest Aktywna Wtyczka i w jaki sposób działa?
Embedded finance to koncepcja, która oferuje całą ścieżkę zakupu produktu w obrębie jednego systemu. Zarówno moment wyboru produktu, zakupu, wyboru sposobu finansowania, jak i finalizacji transakcji są wbudowane w jeden system, który to realizuje. Dzięki temu, użytkownik nie jest przenoszony do innych witryn, co działa korzystnie na jego cyfrowe doświadczenie. Dodatkowo, embedded finance zapobiega przerwaniu transakcji i to w dwóch miejscach – części e-commerce oraz części finansowania produktu.
Aktywna Wtyczka to gotowy widget, który dzięki wklejeniu krótkiego kodu do strony pozwala na szybką integrację z API i automatyzację całego procesu sprzedaży i finansowania. Nasz moduł gwarantuje włączenie dowolnego sposobu finansowania zakupu do wybranej strony internetowej lub aplikacji.
Główne cechy, którymi charakteryzuje się Aktywna Wtyczka:
- Można ją dopasować do wyglądu strony – może być zaimplementowana jako sidebar, pop up, czy element strony, Można także zdecydować, czy posiada przyciski czy suwaki.
- Posiada konfigurowalne parametry, między innymi kalkulator finansowy, pozwalający na określenie liczby rat, wkładu własnego czy pakietów dodatkowych.
- Integruje się z formularzem przesyłania wniosku w obrębie jednego systemu – dba o ciągłość cyfrowego doświadczenia użytkownika.
- Oferuje możliwość przetestowania różnych parametrów wniosku przed jego wysłaniem i finalizacją całego procesu zakupu.
- Zbudowana jest w formule plug&play, co oznacza, że działa zaraz po wklejeniu odpowiedniego skryptu do strony bez konieczności ingerencji w jej konfigurację.
- Współpracuje z innymi modułami Fintin – można ją skonfigurować np. z modułem odpowiadającym za notyfikacje, który pozwala na wysyłanie spersonalizowanych powiadomień.
Najważniejsze korzyści, które Aktywna Wtyczka może wnieść do biznesu
Aktywna Wtyczka oferuje wiele możliwości, nie tylko dla sektora e-commerce. Skorzystać z niej może każdy właściciel strony internetowej lub aplikacji mobilnej, który chce oferować wybór opcji finansowania. Korzystając z tego modułu osobno lub łącząc go z innymi modułami dostępnymi w platformie Fintin, Twoja firma może uzyskać mnóstwo korzyści.
Główne zalety Aktywnej Wtyczki:
- szybka implementacja gotowego widgetu,
- obniżenie kosztów wdrożenia produktu,
- dowolność konfiguracji modułu zarówno pod kątem wizualnym, jak i funkcjonalności,
- połączenie z katalogiem produktów, czyli skonfigurowanym modułem, pozwalającym wdrożyć dowolny produkt finansowy (leasing, kredyt, itp).
Przykłady zastosowania Aktywnej Wtyczki
Wiecie już na czym polega Aktywna Wtyczka, dlatego teraz przybliżymy wam jej działanie na konkretnych przykładach z sektora e-commerce.
Wybór sposobu finansowania
Klasyczne firmy z sektora e-commerce oferują możliwość wyboru sposobu płatności za wybrany przedmiot. Jednak opcja ta wymaga przeniesienia użytkownika na stronę zewnętrznego partnera, u którego finalizuje się transakcję. Aktywna Wtyczka pozwala firmom wbudować opcje finansowania we własny system.
“Buy now, pay later” – kup teraz, zapłać później
Kolejnym przykładem może być sytuacja, kiedy użytkownik decyduje się na zakup przedmiotu na raty lub z opcją odroczonej płatności. Strona, zamiast przenosić go do witryny partnera (o często zupełnie odmiennym wyglądzie, UX czy brandingu) oferuje możliwość wyboru raty w ramach tego samego procesu. Użytkownik uzyskuje wrażenie, jakby wszystkie procesy od początku ścieżki użytkownika, oferowane były przez jednego sprzedawcę, w ramach jednego, spójnego doświadczenia zakupowego.
Oba te przykłady pokazują, że aktywna wtyczka ulepsza ciągłość cyfrowego doświadczenia użytkownika, zmniejszając ryzyko rezygnacji z transakcji. Dodatkowo, dzięki ciągłości całego procesu, użytkownik zyskuje większe zaufanie zarówno do sprzedawcy, jak i do partnera oferującego finansowanie.