Pozostało min

Moduł Notyfikacji Fintin – powiadomienia Low-Code/No-Code

  • 10.05.2023
  • 6 min

Budowanie pozytywnego wizerunku marki i tworzenie zachwycających doświadczeń klientów w branży finansowej często bywa trudniejsze niż w innych segmentach rynku. Nie sprzedajemy przecież fizycznych towarów, nie możemy też „zaczarować” użytkownika designem produktu. To, czy firmy finansowe osiągną status „love brand” zależy oczywiście w dużej mierze od jakości samej oferty i tego, jakie problemy rozwiązują, ale nie mniejszy akcent powinniśmy kłaść na to, czy klient jest odpowiednio poinformowany, czy czuje się traktowany jak VIP oraz czy ma kontrolę nad swoją współpracą z bankiem, ubezpieczycielem czy leasingodawcą. Kluczową rolę pełnią tu działy obsługi klienta, metody prezentowania danych oraz… powiadomienia.

Rola spersonalizowanych powiadomień w budowaniu pozytywnego wizerunku firm finansowych

Dla firm zajmujących się szeroko pojętymi finansami, powiadomienia odgrywają kluczową rolę w budowaniu pozytywnego wizerunku marki i tworzeniu dobrego doświadczenia użytkownika. W branży leasingowej, mogą informować klientów o ważnych terminach płatności, udostępnionych dokumentach i fakturach, jak również o nowych ofertach leasingowych. Dzięki nim, klienci są świadomi wszystkich ważnych informacji oraz mają większą wiedzę o procesach związanych z umową. Dodatkowo, spersonalizowane powiadomienia o przeglądach technicznych czy wymianie opon, pozwalają na zwiększenie bezpieczeństwa użytkowania samochodu, co jest szczególnie ważne w przypadku firm posiadających duże floty samochodowe.

modul notyfikacji

W ubezpieczeniach, wyślemy informację o zbliżającym się terminie płatności, o aktualizacji polis czy o zmianach w umowach ubezpieczeniowych lub nawet o wykrytych zagrożeniach, takich jak na przykład niebezpieczne warunki pogodowe, co umożliwia szybką reakcję i minimalizuje potencjalne szkody. Banki czy fintechy zajmujące się obsługą firmowych i prywatnych kont powinny informować klientów o zmianach w ich kontach, takich jak wpływy, wypłaty, saldo oraz szybko reagować na problemy związane z usługami. Takie podejście przyczynia się do budowania trwałych relacji z klientami i zwiększa ich zaangażowanie w usługi, co przyczynia się do sukcesu biznesowego. Kolejnym rodzajem powiadomień są powiadomienia o terminach płatności, które przypominają klientom o zbliżającym się terminie spłaty kredytu lub rachunku, dzięki czemu są świadomi wszystkich terminów płatności i unikają kar za opóźnienia w spłacie.

Pamiętajmy jednak, że skrzynka mailowa, obszar powiadomień systemu operacyjnego czy ekran przeciętnego użytkownika smarftona, zapełniony jest dziesiątkami, jeśli nie setkami powiadomień z różnych źródeł – od aplikacji, przez strony internetowe, widgety czy komunikatory. Jak więc doprowadzić do sytuacji, w której klient zauważy właśnie powiadomienia instytucji finansowej, doceni ich wartość i przede wszystkim, skorzysta z zawartych w nich treści? Aby powiadomienia były skuteczne i budowały dobre doświadczenie użytkownika, muszą być spersonalizowane, dopasowane do potrzeb klientów. Powinny być także zgodne z całą identyfikacją marki i jej tonem, spójne z innymi elementami marketingowymi i zgodne z wartościami oraz misją firmy.

Jak wdrożyć system powiadomień nie inwestując w rozbudowane działy IT

Dotychczas skorzystanie z powiadomień jako elementu budowy pozytywnego doświadczenia klienta wymagało sporych zasobów ze strony instytucji finansowej. Ze względu na konieczność osadzania notyfikacji w złożonych procesach biznesowych, wykorzystanie zaawansowanego systemu powiadomień wymagało zaangażowania zespołów IT czy inwestycji w drogie rozwiązania z zakresu automatyzacji. Dodatkowo, każda zmiana ponownie wymagała angażowania programistów lub zespołów odpowiedzialnych za rozwój aplikacji. Obecnie możemy szybko wdrożyć rozwiązania, które nie wymagają wiedzy programistycznej, w efekcie mogą być obsługiwane w sposób naturalny przez tych samych pracowników, którzy odpowiadają za dany proces, albo wykonywane automatycznie – według zdefiniowanych uprzednio parametrów. Co więcej, będzie ono zintegrowane z innymi modułami Fintina (np. Kartoteką Klienta) oraz istniejącymi systemami w firmie, w tym narzędziami marketing automation.

Najważniejsze cechy systemu powiadomień:
wygodny interfejs
brak konieczności wiedzy technicznej
personalizacja
zgodność z identyfikacją marki
łatwa automatyzacja i integracja
dokłądna analityka
bezpieczeństwo danych

Aby system powiadomień w instytucji był naprawdę skuteczny i przede wszystkim dostarczał wartość zarówno dla pracowników, jak i klientów, powinien zawierać kilka kluczowych elementów:

  • Łatwy w użyciu interfejs – intuicyjny, możliwy do wykorzystania przez pracowników bez zaawansowanej wiedzy technicznej.
  • Personalizacja powiadomień – system powinien umożliwiać personalizację powiadomień w zależności od potrzeb użytkownika, w tym wyboru typu powiadomień oraz częstotliwości ich otrzymywania.
  • Szybkie i łatwe dostosowanie do identyfikacji wizualnej marki czy produktu
  • Automatyzacja procesu tworzenia powiadomień – tworzenie powiadomień przy użyciu gotowych szablonów i narzędzi do automatyzacji procesu.
  • Możliwość testowania – łatwe testowanie powiadomień przed ich wdrożeniem, co pozwala na lepsze zrozumienie ich funkcjonalności oraz zapewnienie wysokiej jakości usług.
  • Integracja z innymi narzędziami – system powinien umożliwiać integrację z innymi narzędziami i aplikacjami, co pozwoli na automatyzację procesu wysyłania powiadomień oraz lepszą synchronizację danych.
  • Analityka i raportowanie – system powinien umożliwiać śledzenie efektywności powiadomień, takich jak wskaźniki otwarcia, kliknięcia, a także oferować analizę zachowań użytkowników. W ten sposób, użytkownicy mogą lepiej zrozumieć, jakie powiadomienia przynoszą najlepsze wyniki.
  • Bezpieczeństwo danych – system powinien zapewniać bezpieczeństwo danych klientów, zgodnie z najnowszymi standardami i regulacjami.

System powiadomień jako element core platformy Fintin

Fintin to platforma finansowa, skierowana do firm z branży finansowej, która umożliwia dostarczenie spersonalizowanych i zachwycających doświadczeń jej klientom. Jednym z kluczowych elementów Fintina jest moduł notyfikacji, zbudowany tak, by obsłużyć go mógł każdy pracownik odpowiedzialny za procesy biznesowe – bez żadnej wiedzy programistycznej. Fintin umożliwia łatwe zarządzanie powiadomieniami bez konieczności angażowania działu IT. Użytkownicy z branży finansowej mogą łatwo tworzyć, testować i dostarczać powiadomienia według swoich potrzeb, bez konieczności wdrażania skomplikowanych systemów. To pozwala na szybsze i bardziej elastyczne wdrożenia, co z kolei przyczynia się do lepszego doświadczenia klientów.

Moduł modyfikacji to część core Fintina.
Bezproblemowo integruje się ze wszystkimi modułami:
wirtualny salon aktywna wtyczka centrum API cyfrowy asysten obsługa spraw intelligentne dokumenty
otwarta bankowość
konfigurator produktów

To jeden z elementów serca naszej platformy. Stworzone w nim powiadomienia mogą być wykorzystywane w każdym procesie, obsługiwanym przez jakikolwiek z wykorzystywanych modułów. Co więcej, moduł powiadomień oddaje całą władzę w ręce użytkownika, jednocześnie uzbrajając go w narzędzia, dzięki którym szybko i łatwo stworzy on odpowiednie powiadomienia, osadzi w nich elementy brandingu czy zaplanuje zautomatyzowaną personalizację notyfikacji, z uwzględnieniem różnorodności klientów, usług czy produktów finansowych.

Moduł Notyfikacji pozwala między innymi bez problemowo osadzać i konfigurować w szablonie zmienne biznesowe, własne stopki, podpisy czy grafiki. Pracownik instytucji finansowej samodzielnie i dobrowolnie dodaje nowe sekcje, pola tekstowe czy elementy automatyzacji. Ponadto, jest także w stanie szybko sprawdzić, jak dane powiadomienie wyglądać będzie w konkretnym systemie czy na dowolnym urządzeniu oraz przeprowadzić testy.

W branży finansowej, gdzie konkurencja jest wysoka, dostarczenie wartościowych powiadomień może znacznie poprawić doświadczenie klientów. Moduł Notyfikacji w Fintinie umożliwia dostarczenie spersonalizowanych powiadomień, dopasowanych do procesu i biznesu, w którym działa klient.

Dowiedz się więcej o nas tutaj.

© 2024 - TUATARA. All Rights Reserved